2012-03-08

Kärleken!

Kärleken är stor till min familj! Jag älskar dem alla tre! Och kan inte tänka mig ett liv utan dem.Pratade med en bekant häromdagen och vi sa just att väldigt många i vår närhet i vår ålder skiljer sig eller separerar. Varför?? Varför är det vanligare att inte bo ihop med dem man skaffar barn tillsammans med. Man skaffar nya "moderna" familjer. Vi sa att våra som familjer tillhör nu snarare ovanligheten än vanligheten. Vi sa det att nästan så att man måste separera bara för att passa in i den nya normen i dagens samhälle. Är det verkligen så det ska vara? Man måste faktiskt jobba för kärleken och familjen för det är ingen dans på rosor. Ibland känner jag att många ger upp alldeles för lätt idag. Älskar min familj även om vi får jobba på det. Kan inte tänka mig ett liv utan dem. *Kram*

Inga kommentarer: