2012-03-08

Sjukstuga!

Jaha då var sjukstugan ett faktum igen. När vi hämtade barnen i söndags var morfar sjuk, nu är dottern och mormor sjuk samt jag! Jag som började ett nytt vikariat igår har ju inte tid att vara sjuk det första jag är. Så det är bara att bita ihop och jobba ändå. Snällt kommer jag att bli världens tråkigaste ikväll och somna tidigt ikväll. Sitter nu i min underbara ektorp fotölj och dricker thé- Dem andra gångerna jag varit sjuk har jag sagt att jag ska lyssna på kroppen och inte träna. Har inte någon gång lytt mitt eget råd utom när jag hade halsfluss men då lydde jag inte läkarens råd och tränade ändå. Så nej jag tänker inte träna galet denna vecka. Nu måste jag vara frisk så att sjukstugan försvinner. Har ett fullspeckat schema hela helgen så har inte tid att ligga hemma. Det blir tidigt i säng ikväll när barnen har kojsat. Ha det bra där ute nu. Min medicin blir vila, och dricka the så blir jag frisk snabbare.

Inga kommentarer: